RSS

BİLKE ÖRNEK ÇALIŞMASI İLE GÜNSU CABACI’YI ÖDÜLLENDİRDİ

25 Ağu

DSCF1861DSCF1862

DSCF1844 

İstanbul’dan hareket eden Bandırma Vapuru, Karadeniz’e açılmıştı. 18 Mayıs 1919  günü, sabahın erken saatleriydi. Bandırma Vapuru, Sinop limanına uğradı ve padişah tarafından Sinop mutasarrıflığına atanan Mazhar Tevfik Bey’i Sinop limanına bıraktı.

Atatürk’ün  Sinop’a gelişi anısını yaşatmak amacıyla her iki yılda bir düzenlediğimiz “BİLKE HALKBİLİM ÖDÜLLERİ”  

“Sinop el sanatları akademik araştırma ödülü ” kategorisinde, bu yıl genç bir çalışma ödül aldı.  Günsu CABACI, İstanbul Üniversitesi Sosyal Antropoloji Bölümü mezunudur ve doğma büyüme Sinoplu’dur. Sinop Özekes Bıçaklarının yapımını, tarihi geçmişini ve dünya üzerindeki önemini ele alan  tez hazırlamıştır. Çalışmasını kitaba dönüştüren Cabacı ” AV BIÇAĞI YAPIMI GÖRSEL BELGELEME ÇALIŞMALARI” adını verdiği çalışmasını 2005 yılında yayınlamıştır. Türkiye’de ilk 3 çalışma arasında olan Özekes Bıçakları, Günsu Cabacı’nın bu çalışması ile de, dünya av bıçakları alıcılarının ilgisini çekmiştir.    Günsu CABACI tez hazırlamasında yaptığı çalışmaları bize anlatırken el emeğine ve el sanatlarına saygısı sözlerine yansıyordu.  ” Ben bu tezi hazırlamadan önce bıçak yapımını özellikle  usta Cengiz Özekes’ten öğrenmek istedim. Sanatı öğrenmek için işin mutfağından geçmek gerekiyordu. Özekes atölyesinde 2 ay çırak olarak çalıştım ve her detayı kaçırmadan öğrendim. 107 fotoğraf görüntüledim.  Sanatı bilimsel  olarak ele aldım ve yazıya aktardım. Hazırlamaya çalıştığım tezin, her aşamasında danışman hocamdan yardım aldım ve çalışmamı tamamladım. Tezim kabul edildikten sonra, yurt dışından bu konuda çok telefon aldım ve hala da alıyorum. Sinoplular  konunun bu yönünü ne kadar biliyorlar bilmiyorum ama, Özekes Bıçakları dünyada çok önemli bir yer tutuyor. ” 

Bu akademik çalışma için sevgilli Günsu CABACI’YI kutluyor, Sinoplu gençlerimize örnek olmasını diliyoruz.. BİLKE, Sinop halkbilimi için kuruluşundan beri çalışmalar yapmaktadır. Üniversite bitirme tezlerinde, Sinop halk kültürleri konusunu seçen bir çok öğrenci,  Bİlke Halk kültürü arşivinden faydalanmıştır.

Yapılan çalışmaların Kitaba dönüşmesi ve Sinop kütüphanesine kazandırılması dileğiyle.BİLKE

Ödül Töreninden kareler

DSCF1846

DSCF1852

DSCF1810

DSCF1820 DSCF1824 DSCF1825 

 

 
Yorum yapın

Yazan: 25 Ağustos 2014 in Uncategorized

 

Bir Cevap Yazın

 
